Čím se řídit při nákupu dámských legín

Posilovny, tělocvičny a běžecké stezky jsou místem, kde většina žen nosí legíny. Mít tolik možností, pokud jde o dámské legíny na cvičení, je dobrý problém, protože nyní můžete být během cvičení nebo kdekoli na cestách mít současně pohodlí a styl. Ne všechny dámské sportovní legíny jsou však totožné, co funguje nejlépe pro váš dlouhý běh, vám může bránit v rozsahu pohybu během power jógy nebo se vám mohou rolovat v pase, když cvičíte dřep. Jak správně vybrat legíny pro konkrétní sportovní aktivitu?
  • Vyberte si správný střih pro maximální pohodlí
Dámské legíny na cvičení, stejně jako všechny ostatní typy kalhot, jsou vyráběny v různých stylech a délkách. Většina sportovních legín, které najdete online a v obchodech, se vyrábí v jedné z několika různých délek.
  • Celá délka: Legíny po celé délce, které se také běžně nazývají délka po kotníky, pokrývají celou délku nohy. 
  • Capri: Atletické a běžecké legíny vyrobené ve stylu capri jsou obvykle střiženy tak, aby dopadly těsně pod kolena, což znamená, že část vaší nohy bude odkrytá. Jsou perfektní, pokud hledáte něco o něco méně stahujícího než dlouhé legíny, ale chcete větší krytí než šortky.
  • Základní: Legíny Basic mohou popisovat libovolný počet legín, sportovní legíny nebo pro běžné nošení. Přicházejí v různých stylech, od dlouhých až po kotníky, a v různých materiálech (včetně bavlny, spandexu a dokonce i džínoviny).
  • Střih: Většina sportovních legín je vyrobena tak, aby přiléhala k pokožce. Na druhou stranu jiné legíny jsou často vyrobeny tak, aby seděly kolem boků a stehen a poté se dole rozšiřovaly pro maximální pohodlí. Jógové kalhoty jsou často vyráběny v tomto stylu, stejně jako ležérnější každodenní legíny.
  • Ustřižené atletické: Tyto legíny jsou střiženy tak, aby zasahovaly kolem poloviny lýtek, a často jsou vyrobeny z materiálů poskytující kompresi (jako je spandex a polyester), které vám pomohou pohybovat se během tréninku.
Legíny jsou také různě kompresní (elasticita) - od žádné komprese (jako u bavlněných kalhot na jógu) až po vysokou kompresi, o které se předpokládá, že pomáhá zvýšit průtok krve během namáhavého tréninku a napomáhá následné regeneraci.     Výška pasu je dalším faktorem, který je třeba zvážit. Dámské tréninkové legíny s vyšším pasem pomáhají udržet vše více „v bezpečí“ a snižují možnost, že sklouznou během pozice psa intenzivního HIIT tréninku. Volnější střihy, jako u bavlněných kalhot na jógu, nezůstávají tak dobře na svém místě při náročnějších cvičeních (jako je běh), ale jsou pohodlnější pro každodenní nošení.
  • Materiál je důležitý
Většina žen vybírá legíny především podle designu. Značky Adidas, Nikde, Lelosi, Puma, Litex jsou sice prvotřídnímu výrobci, navzdory tomu používají k výrobě legín odlišné materiály.  Přírodní vlákna – jako bavlna – sají a zadržují pot, což z něj dělá špatnou volbu pro zpocené tréninky, jako je běh. Z toho důvodu jsou vhodnější pro pomalejší (ale přesto náročných) cvičení - jógu a vzpírání.  Antimikrobiální materiály zabudované do směsí polyesteru a spandexu mohou pomoci odvádět pot (a udržet zápach na uzdě) a zároveň vám poskytnout kompresi a rozsah pohybu, který potřebujete k velkému fyzickému výkonu. Do chladných měsíců se na aktivitu venku hodí zimní, zateplené legíny.  

Další zajímavé články

Nepřehlédněte